Apr 26, 2011

Masakan kampung je arini....


Arini aku masak simple saje untuk lunch..tapi dari pagi tadi aku dah sedia bahan dah....Kira tengah ari tinggal nak masak jela..Aqil tengah syok tido,aku ley la wat keje umah..cuci baju,sapu sampah,basuh pinggan,lipat kain...(ok,sesetengahnyer belum siap lagi sebab saya sibuk menghapdet belog)...


Masak sambal udang & petai...sedap sangat....>.<

Ikan cencaru sumbat yang dibakar atas non-stick pan...ade citer ni..jap lagi aku citer..
*Sobsobsob*

Kangkung goreng belacan....aku terbuat banyak sebab nak bajet stok dalam peti..
Maklum la Kames ni nk blk kg...Pon abes di bedal...

Ulam-ulam sikit..pegaga...disamping budu yang kurang berseri,kelabu asap tapi sedap uols....
Tak lupe juga sambal belacan resepi MIL aku...jadik dah sikit....Yeayyy!!!

Simple kan menu aku arini???Tapi,sempatla aku tambah 2x..pastu wat-wat heran nape aku tak kurus-kurus...kikikiki...

Tentang ikan tuh,ade cerite yer..tadi aku gune tutup periuk kukus-yang-baru-gune-beberapa-kali untuk tutup pan tuh...lame sangat agaknyer,aku angkat la tutup tu and letak atas sinki coz nak balikkan ikan tuh..tetibe jer,"pangggg!!!!"

OMG!!!!berderai kao.....huhuhu...time tu lak En Hubby ade sekali,tengah monitor aku kat dapur kononnyer...Kenala bebel selama 234 saat sebab dia pon terkejut+trauma,time tuh memang dia duk dekat ngan tutup tuh..dah hilang tutup...mana ade jual tutup jer..huhuhu...*nanges sambil tutup muka*


ok bye.


p/s: Pasni susah la aku nak wat kuih...kena cari alternatip len lak...owh mengapakah.........


No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang