Apr 28, 2011

Gathering persatuan ibu-ibu muda merangkap bini polish...


Alkisahnyer.....semalam membe En Hubby datang umah coz nak tengok baby Aqil...Dia datang ngan bini and anak dia yang baru 9 bulan...so cute and aktif...dak laki kan...pas puas sembang,dorang nak balik tapi En Hubby merekomenkan supaya g pekena Char Kuey teow dulu...(sebab aku dah lame nak makan)...*sengih sampai tinge*

Rupenyer arini(semalam) ari Rabu..so kedai tu tak buka coz owner dia g maen futsal...*sebek*...
oleh sebab nak jugak makan,membe dia kate ade satu lagi tempat yang ok..orang xramai, and service pon cepat...yg plate besa juz RM4,and yang kecik/bese RM3 only..murahhhh kan????(^.^)

Pas makan aku ingat nak balik terus coz dah malam..lagipun adik aku suh tapaukan dia Char Kuey Teow..suh ikot xmo..manala sedap kalo tapau..mesti kembang punyer...(BTW,adik lelaki saye memang pemalu orangnyer)....Dah En Hubby ajak p umah membe dia lak..dorang duk pangsapuri laen..aku xmo duk sini sebab umah dia kecik sikit,walopun dekat pusat bandar..kira senang la nk kuar ke hape..

Aku dah bagi warning pegi jap jer...sebab takot Aqil nanges...yela dia kan 'baby' sangat lagi..Sepanjang aku kawen,xpernah lagi g umah membe-membe dia..sebab keje shift..xtentu...kalo sume xkeje,ade yang balik kampung dsb...

Dah sampai umah Syid,en Hubby telah menghello sume kawan-kawan yang ade berdekatan..dan hasilnyer,5 family duk berkumpul..sume dah ade anak...umo sebaya jer...sorang tu dah ade anak 2 orang..sumenyer lelaki ok..boys conquer la...yang sorang tuh jer anak dia girl..tp xde kat sini lagi coz wife dia ade masalah walopun dah abes pantang...pasni aku citer..

memang havoc coz duk melayan budak-budak yang tengah aktif...Aqil aktif gak,aktif melontarkan sore...sore dia yang paling kuat sampai orang laen terdiam jap..*ketawa berguling-guling*

Geng-geng bapak lak sore bukan nyer pelan...padahal,duk 4-5 inci jer..alahai..........

tapi sonok lak berkumpul macam ni..tengok-tengok jam dah 11.15 mlm...En Hubby cam xmo balik g.dah Aqil tengah tido dalam buai....ni nak membebel nih..dia duk kate bukan selalu...yer,tapi dia lupe Aqil baru berumo 3 bulan...*keterujaan yang melampau*

So,oleh kerana xpuas bercerite g,dorang duk plan nak g jenjalan ramai2...maybe berkelah kat Batu Feringgi....or g Bukit Bendera lak pasni..syok jugak...konvoi ramai-ramai...(*.*)

.......................................................................................

Ok...yang anak dia girl itu,sugguh kasihan yer...sebab bini dia bersalin kt Perak,27/02 aritu..bersalin normal....tapi xtau camner x lepas....Doc cakap tulang pinggul dia kecik..baby xlepas....yang aku pelik tu,bini dia lagi besa dari aku...memangla baby dia besa ckt,3.2kg tp beza 200gm je ngan Aqil...Dah tu,dorang xley nak operate coz xde pakar....WTFish???????

Ini nyawa orang...sungguh tidak patut...so dorang paksa gak suh teran,beranak normal...OMG!!!!!*ngeri*
Akibatnyer....................................................

Usus dia pecah and terkoyak....sebab teran...Ish,memang tak boley nak bayangkan...tak tercapai akalku....tu baru usus,tempat laen aku xtau la camner....gilos tul...
Doc kena tebuk lak kat tepi pinggang untuk kuarkan usus tuh...So by the time being,dia tepaksa buang gune tiub....and melalui lubang yang ditebuk itu....skang usus maseh di luar....xtau bile akan di masukkan balik...nak tunggu sembuh bukan kejap...abes,duk buka tutup tempat same,tak ke akn mengambil masa berbulan-bulan lagi???Astagfirullah.....semoga dia akan cepat sembuh...

.......................................................................................

Bile piki-piki balik,aku rasa bersyukur sangat-sangat sebab masa aku bersalin tidak ade masalah,sama ade aku or Aqil..dua-dua sehat....walopun aku jenis yang kecik,tapi senang nak beranak..(FYI,memang kuturunan kami senang beranak...dari Umie and kak aku)...Alhamdulillah...cume masa peknen jer banyak problem...darah rendah la,baby kecik la,air ketuban sikitla...etc...ermmm...

Dulu aku ingat lg membe-membe duk cakap,size cam aku ni susah nak beranak and susah nak dapat anak..Who they think they are???itu kuasa Tuhan...(yerrrr,aku ade sedikit berkecil ati)...orang yang bercakap tuh belum tentu lagi senang...tul tak..aku tak mendoakan dia supaya susah,sebaliknyer semoga dia sehat-sehat sume...sebab dia baru jer peknen 5 bulan skang...tu pun duk canang baby dia hyper aktif....*&^%$##...
Dear,sume baby yang sehat akan aktif ok...besides,its only 5 months...dahla..*tetibe sentap sengsorang*

.......................................................................................

walo sape pun,aku doakan sume orang akan selamat and senang untuk bersalin...Insyaallah...yela,beranak ni umpama berjuang di mdan perang..suami-suami pasti akan lebih menghargai isteri jika melihat sendiri isteri yang bersabung nyawa untuk melahirkan zuriat nyer...*tetibe touching*

Sesungguhnyer,menjadi ibu itu sesuatu yang paling indah dalam hidup...

p/s: aku gigih gile hapdet entri pepagi sebab petang jap g kami akan bertolak ke kampung..Yip yip hoorey!!!(giler xsabar,padahal xsampai sebulan lagi aku jumpe family aku...semangat kekeluargaan tu penting...)

p/s: nanti aku hapdet berite/menarik menarik di Rantau Panjang...

p/s: sorry entri berjela,and kalo2 menyebabkan anda fobia/trauma untuk membuka belog saya lagi...hihihi...

ok..nak g packing barang...

babai...


..xoxo..

1 comment:

  1. hahaha...gigih sungguh mnulis....bjaya gak mnukarnyer...puas duk mgajar...
    aih..aku mcm tau jer hamba Allah yg mgate ko tuh...hik3..kite story morry blakang la yerk...

    ReplyDelete

snow

nuffnang