May 28, 2011

I really need a job...sob sob sob

Ermm..sedih tul..nape la susah sangat nak dapat keje skang ni???dah beratus-ratus resume aku anta..interview pun dah banyak aku pergi..sampai ke KL nun  pun aku pergi..tapi hampeh...buang masa and duit saja..Kalo nak ke KL,mau dalam 3 rat abes buat bayar minyak and tol..hampeh3...

Aku ni tak menepati kriteria yang dorang nak ker???ke aku tak reti buat keje sangat3x???what the fish!!!Hello,bukan nak bangga aku ade ijazah..walopun dalam bidang banking...tapi aku boleh belajar pe benda baru..yang tak sama bidang la..Dulu pun camtu gak..ok wat..ke aku yang high demand sangat???nope..sebab aku banyak kali apply kerani,tapi cam bese la alasan dorang..overqualified..pernah sekali aku minta receptionist...dah la mangkuk hayun tu pandang semacam kat aku..atas bawah..siap cakap lagi,penampilan penting kalo nak jadi receptionist...padahal aku dah pakai mekap,and baju kemas..Ko tu pakai kuitip pun ntah pape..dah tu,siap ade yang dah tertanggal..selekeh jer..kale itam lak tu..senget tul minah tu..kat kaki aku tengok parut melambak..pun ada ati pakai skirt..nak cakap orang tapi diri sendiri pun tak betul...ko tak bangga ke receptionist ko ada diploma???nak cari yang fluent..padahal masa interview aku sepatah pun tak cakap BM...such a racist,and bias..Damn..

ada masalah ke kalo aku bertudung??korang tak ley wat keje lau tengok aku pakai tudung???pakai skirt singkat lagi ketat xpe lak..S**t..takpela..mungkin rezeki aku bukan kat sini..kang aku bawa diri ke London baru tau...hahaha...jadi cam Jimmi Choo ker..kan kan...

Aku dah lama menganggur..ingat best ke duk umah jer???lau seminggu dua xpe la jugak..ni dah setahun lebih..stress lak aku..duk umah buat keje sama ari2..eh eh,Umie aku pun camtu..tapi dia takde merungut pun..berpuluh-puluh taun duk umah jer,jaga anak n suami..hermm...

Aku suke bekerja kot...ada kawan-kawan..Ni,jumpe orang yang sama jer..adoohai..cam takde life lak aku rasa..Kalo takde kabel memang susah nak dapat keje.baik swasta or gomen..sama jer..kalo ada kabel,konpem dapat..betul ni..dah banyak dah kes camni.bukan aku men cakap je tau..memang la bukan semua camtu..tapi majoriti..apakah.....

dah la...cam dah fed up ye jugak apply keje ni..asyik frust jer..kang ada gak yang terjun lombong..huhuhu...sadis tul..So,sapa-sapa yang dah ade keje tu,appreciate la keje anda..biasala ada masalah tempat keje..kena banyakkan sabar jela..




No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang