Nov 30, 2011

mak-yang-tak-boleh-harap...

Penat giler blik kg..penat duduk lama ats bas..dari pagi bertolak dr Kelantan menuju ke Butterworth..pastu nek bas g KL..saje je nk sggh Pineng sat..pastu,dhla bas cam hampeh..lembab sesaje..BAS TAMBAHAN kan..wat do you expect Pn Harmida???ermm...


Sebelah aku adela 1 family..mls nk ckp bangsa ape..faham2 jela k..bawak 2 ank,sorg dlm setaun lebey..sorg g bru dlm 5 bulan..aku duk usha,tgk dorg pkai baju nipis,suar pendek lg..jgn kata nak pkai stokin ke hape,mmg takdela..mak bapak dia,aku xdulik sgt,tp tgk ank dia..kecik2 lak tuh..aku dh geleng pale..bkn ape,ksian kat budak tuh...

ak tgk xde bawak bekal susu ke hape...botol air masak jer..aku wat donno jela..aku tido jap,ak bgn sbb dgr ank dia nanges..tgk mak dia bg isap botol air tuh..ak jd ksian,trus pusing tgk luar tgkap..


tau la lau bas tmbahan...LAMBAT hokey!!!!yg 4 jam jd 6 jam..ak xpk ape..pk budak2 tuh..abgnyer ak prasan tak pkai pampers...baru staun lebih...boleh ke tahan kencing???tepiki jap..xpela..dia duk tidokan ank2 dia..tp budak mn tahan lau xmnum susu???stakat air kosong,mn cukup???gile ke hape mak dia...


pastu,aku tgk mak dia bg isap botol kosong kat ank2 dia...sbb air masak dh abes..mgkin bile bas benti jap lg,dia wat susu kot...*berprasangka baik*

Bile bas benti,bapak dia turun dulu..mgkin tak tahan nak ke toilet sbb lama duk ats bas..sejuk lak tu..aku smpai berlapis2 sweater..bayangkan la budak tu cmne...bile bapak dia naik,bawak air coke 1 tin..kot la nak wat susu anak,beli roti ke ape...ni tak..mak dia lak amik turn turun..anak dia duk nanges2 lapa agknyer..aku dah panas ati..nak jer sound..geram gile rasa...tak sayang anak ke hape dorang ni..

pastu,bas gerak dorang wat tak tau jer..anak dia lak kencing dlm suar...nak marah budak tu lagi..budak setaun lebih,tkn boleh tahan kencing lelame???kira baik anak dia tak kencing awal2...nanges pon slow2 jer...
kalo anak aku,mau 1 bas tutup telinga kalo lapa...dah anak dia kencing,dia boleh buka suar anak dia,and biar bogel mcm tu...biar tido..GILEEEEEE!!!!aku nak nanges rasa tgk..rs nk g tlg peluk,and bg kain kt anak dia..dhla smpai lewat malam...boleh biar camtu jer...aku mgucap byk2...xsggup nak tgk..aku doa biar dorg cpt2 trun,so ank dia tak sejuk sgt nt..and aku xyah tgk dorg cmtuh...mmg aku sedih...

Bile dorg trun,aku lega...tp duk terpiki2,mak dia akn bg susu ker???pkaikan suar ker???macam anak aku lak..mungkin sesetengah orang rasa benda ni biasa or aku jer yang kecoh..tapi aku memang tak boleh..cube korang bayang tgk, lau anak korang camtu??sanggup tak biar dorang camtu??

kalau kite buat anak kita camtu, jangan terkejut bla kita dah tua nanti, anak kita buang kita..bukan sebab takut benda tu terjadi baru kita nak jg anak, tapi kalau betul2 sayangkan anak, kita akan protect and jaga dorang betul..melebihi nyawa kita sendri..dorang kecik and tak tau nak jg diri, Allah dah amanahkan kita sbagai penjaga kanak2, so laksanakanlah amanat yg diberi tuh..darah daging kita sendiri..

sekian.

No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang