May 29, 2011

Jom main masak-masak...

Salam,

Arini jom main masak-masak..nape saya kate main????sebab main taruk je pape yang aku rasa nak buh.tak tengok mana-mana resepi pun..hehehe...tapi nak masak pe tuh????Erm,masak daging ala-ala steak gitu...ala-ala la kan..
Sebabnya semalam kitorang g makan Steak and Chicken Chop kat tempat bese,aku dah pernah citer dalam entri dulu...Chicken Chop dia ok la..sedap..tapi steak dia,En Hubby kate xsedap sangat..tapi dia duk cucuk dari pinggan aku..hermm..So,ni kes tak puas hati la..

So,tadi dia g beli daging...bukan daging steak pun..tapi belasah jela kan..ingat nak main masak-masak la..aku tolong sikit-sikit...Dia yang duk potong and perap..perap pun dalam setengah jam jer..nak cepat..tapi daging potong tak tebal..so,dia cepat masak..

dia handle bab daging,perap and bakar..sume dia wat..aku duk masak untuk tengah hari..bakar dalam non sticky pan jer...dah masak dalam tu,daging tu kuar air...air perap tuhh..sayang nak buang..aku suh En Hubby wat black pepper sos nga air tuh..sos black pepper lupa nak beli tadi..ha,buat sendiri la jawabnyer..hehehe..try and error...pon boleh...

Bile dah masak,try...erm erm....memang sedap...bukan nak puji,tapi nak jugak la bagi kredit dekat En Hubby...dia memang ada bakat lau bab-bab bako-membako ni...ikan bako ker,ayam ker,daging...sume sedap...memang dia suke..kalo balik kampung pun,dia la yang rembat title pembako...pembako tegar ni..hahaha...

Oleh sebab tuh,malam ni nak wat lagi..Entri seterusnya akan ada gamba..kebetulan malam ni nak wat Spaggeti...boleh la kan...sekali harung...




No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang