May 23, 2011

Indahnye hidup seorang setuden....

Ermm...Arini aku temankan pak cik aku p anta anak dia p Matrikulasi Pulau Pinang..kira tak jauh sangat dari umah aku ni..dalam 15mnt jer..Sampai jer sana,rasa teruja lak..cam aku yang nak p register...jeles sungguh tengok orang duk bawa fail ke sana ke mari...huhuhu...apakah...

Bukan....aku just teringat life aku sebagai student dulu,walopun aku lepasan UiTM(dihatiku forever n ever),dan bukan nya matrikulasi...student mana-mana pun sama je..STUDENT...tengok mak bapak,kakak-kakak,abang-abang,sume datang..Ha,nenek pn datang tau..nenek aku datang pe tadi...hahaha..bersemangat tul..Nenek aku tu memang kaki berjalan...dah dia free,orang ajak,ape lagi..dia follow jela..

Tambah lagi,pak cik aku tu dulu,pernah duk Pineng..belajar kat kolej pergigian kot...So,dia tau jalan..and nak tunjuk la kat anak dia ...hehehe...

Ni tempat parents tunggu anak-anak yer..cuaca mendung..
kami lepak kat sini jer...tunggu dorang abes register..
time nak balik,nampak rainbow...Ohsem!!!!silap..Subhanallah...
Masa mula-mula ni memang la nebes..xde kawan,and xpernah alami keadaan camni..new environment,new people,new thing...tapi sekarang dah berubah sikit la..senang..kalo time aku dulu,xde enpon g masa mula-mula masuk U..So,contact ngan kawan pun terbatas..fesbuk pun mana ade g..

Skang senang..cari kawan yang ley offer tempat yang sama..kenal siap-siap..sampai sana dah ada geng..kan kan??macam cousin aku tadi pun..dia dah ade kawan..kira ok la..x susah..nak g explore tempat-tempat baru pun tak takut coz dah ada teman..aku dulu tebalkan muka juga mula nak sembang ngan orang baru..first time kan..lelame tu ok la..tapi life masa Semester 1 tak best sangat..Masuk Sem 2,baru best..jumpa geng 1 kepala..Hostel pun best..Luar setinggan, dalam kondo beb...tak caya tanyala sapa-sapa yang pernah duk Kolej Siding UiTM Arau..tolong jawab sikit..hehehe...

Masuk Degree,tak best sangat..coz aku xde geng..ade best fren pun,sorang dua jer..tu pun,benti masa Sem 5..sedih aku...seksa nak menghabiskan 1 sem lagi..banyak kali jugak la aku nanges..terkecik ati ngan perangai kawan-kawan..yela..dah bukan bff..just fren..camtu la..masing-masing wat hal sendiri..takde tempat nak mengadu la..dah tu,macam-macam perangai..sabo ajela..hish hish..xpela..dah lepas kan..

Ok..kepada sape-sape yang bergelar student hargailah masa yang ada..nanti dah keje,or kawen,baru terkenang..pening ngan assignment and presentation tu wajib la..student kan..takkan nak duduk saje-saje and expect orang bagi Diploma or Ijazah camtu jer???amboi3x...(^.^)

Insyaallah,kalo ada rezeki aku nak sambung Master..kalo aku tak sambung,aku suh anak-anak aku jela sambungkan...hehehe...Wassalam..

No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang