May 12, 2010

Slot Akasia TV:Adamaya

Sape yg xtgk citer ni mmg rugi coz mmg best..Mula2 kuar dulu aku xbape nk tgk coz barisan plakon dia bese2 jer,tmbah ngn Lisa..not my fav n lakonan yg bese.(xperience tgk I'm Not Single dulu)..tp dr episod 1aku follow smpai skg,xpnh miss coz aku kn xkeje g...ley la follow..Ape yg aku blh ckp,mmg best...Pelakon2 dia pn mmg best n profesional skali...Dlm citer ni,Lisa tlh brjaya mbwa watak Maya,smpai kdg2 aku pn gram coz wat family dia cmtuh....Ley dia kuar ngn Dani yg hampeh tuh...dh terang2 dia mengabaikan family dia..Still lg tergila2..Kisah cinta dia ngn Dani kan dh lame berkubur....lpas kawen,sbgai isteri xpatut dia mgenang cinta yg xksmpaian dulu..seharusnyer dia time sbgai jodoh n takdir...ntah pape la si Maya tuh..Dani lak,ish mmg myakitkan ati la..rs nk lempang2 jer...pangai ntah pape...ade gak org nak...mm geram lar kt dia...tp Adam yg dilakonkan Sein,mmg sempoi..npk lmbut ler..sejuk mata tgk...mmg kna watak tuh ngn dia...bek giler..syg kt Maya tuh...walo pn Maya lyn dia cmtuh...tmbah g,ade Amani.(Mia Sara Nasuha)..Ya Allah hai,comelnyer Amani ni...bijak lak tuh...rs kt fesbuk pn dh ramai minat kt Amani....

Mggu ni episod last,ari kames rsnyer...wajib tgk...hubby aku pn dh bisg,asyik keje jer,xsmpt pnk tgk citer tuh..ki3..Ciannyer...Maya pn cm dh myesal..Dani duk hasut pn dia cm xsuke..padan muka ko Dani..menci aku kt ko...Mika lak cm nk ngorat Jasmin(ex-wife Dani)...Adam lak dh g oversea sbln.Sarah nak kawen ngn Shahrom..msti epi ending kan??tp dgr citer,ade org ckp Adam mati ms penerbangn balik...tul ker???cm xlogik jer..kang ade yg bakar tb lak nt..Hu3..xsaba nk tgk arini....

ni lak sajak yg Adam karang utk Maya,puitis lak aku bca...

jika diukur cinta dan kasih Adam kpda Maya tak terukur
lebih dalam dari tujuh lautan
lebih byk dr butiran pasir
lebih tinggi dr gunung yg tiada kemuncak
rindu yg ada dlm ati Adam terhdp Maya
rindu yg sentiasa merah
dapat mencairkan ketulan ais di lautan
rindu itu anugerah
cinta itu pengorbanan
kasih Adam kpda Maya mmg tiada pghujung
Maya cuma satu
jika mereka berpisah itu satu mala petaka kpda cinta agung ini


Tp citer yg best,mstila kn ngn lagu yg best gak kan...brula top..cam Nur Kasih tuh...kan meletop!!!

Ni antara lirik lagu Yang terindah by Dakmie...


semenjak kau hadir dlm hidupku

tiada lagi keresahan

kau mengetuk pintu hatiku

tanpa sedar hgga ku izinkan

kau yg bernama cinta

kau yg mmberi rasa

kau yg ilhamkan bhgia

hgga aku trasa indah

maaf jika ku tidak sempurna

tika bhgia mula mnjelma

bila keyakinan dtg merasa

kasih disalut dgn kejujuran

mncintai dirimu

mnrindui dirimu

memiliki dirimu

hingga akhir hayat bersama kamu

kau yg bernama cinta

kau yg mmberi rasa

kau yg ilhamkan bhgia

hinnga aku trasa indah

kau yg bernama cinta

hingga aku rs indah



beskan????

(^_^)




No comments:

Post a Comment

snow

nuffnang